Menu

Investice do e-shopu

29.5.2014 - Forex obchodování

Účel tohoto článku je zřejmý už z nadpisu – Seznámit čtenáře s problematikou investic do     e-shopů (internetových obchodů). Nejprve si představíme základní typy e-shopů a poté se již vrhneme na výhody a nevýhody samotných investic.

Nyní si popíšeme nejčastěji používané druhy   e-shopů:

Klasický e-shop

Klasický internetový obchod. Vlastník si zařizuje vše sám, musí mít počáteční kapitál na koupi zboží, případně zařízení skladových prostor a další pracovní síly. Asi největší nevýhoda této varianty je právě nutnost počátečního kapitálu a relativně velká míra rizika – pokud e-shop nefunguje, koupené zboží Vám jednoduše zůstane ve skladu. Na druhou stranu, zřejmá výhoda je největší potenciál zisku.

Dropshipping e-shop

O tomto způsobu vedení e-shopu už asi většina lidí slyšela. Ale co to vlastně znamená? Princip je velice jednoduchý: vlastník e-shopu si na doméně zřídí e-shop a jeho úkol spočívá právě v propagaci tohoto e-shopu a získání co nejvíce zákazníků. Ve chvíli, kdy si přes tento dropshippingový e-shop někdo objedná zboží, pošle se objednávka do velkoobchodu. Tam zboží odbaví a pošlou přímo zákazníkovi. Vlastník dropshippingového e-shopu následně dostane rozdíl mezi prodejní cenou velkoobchodu (velkoobchodní cena zboží + poštovné a balné + poplatek za odbavení) a cenou, za kterou on prodává dané zboží. Tato varianta e-shopu je velice výhodná svou nenáročností a malou rizikovostí. Vlastník nemusí kupovat žádné zboží, které by se potom nemuselo prodat. Žádná velká nevýhoda dropshippingu asi neexistuje, za zmínku stojí snad jen nepatrně nižší zisk v porovnání s klasickým internetovým obchodem.

Přeposílání objednávek

Přeposílání objednávek je často zaměňované s dropshippingem, což je ale velká chyba, protože mezi oběma druhy e-shopů je propastný rozdíl. Přeposílání objednávek znamená opět vlastnit e-shop a následně přeposílat objednávky skutečnému prodejci. U přeposílání objednávek, narozdíl od dropshippingu, nedostáváte rozdíl mezi Vaší a velkoobchodní cenou, ale provizi za zprostředkování obchodu. Neexistujem žádná jednotná velikost provize, každý obchod ji mít nastavenou jinak. Ale obecně by se dalo říci: čím dražší zboží, tím menší provize. Například za zprostředkování prodeje elektroniky dostanete třeba 5% z prodejní ceny. U levnějších záležitostí (+-500 Kč) může být provize i 20%.

Proč hledat investora pro fungující e-shop?

Vlastníte fungující e-shop a nevidíte důvod k hledání investora? Pokud jste opravdu spokojeni s výdělky žádný důvod asi opravdu neexistuje. Pokud ale chcete své výdělky zvýšit, může být nalezení vhodné investora pro Váš internetový obchod cesta správným směrem. I přesto, že budete muset oželet část zisku (podíl na projektu pro investora), z dlouhodobého hlediska se investor většinou vyplatí. Za investované prostředky se dá koupit kvalitní reklama, která naláká (v nejlepším případě stálé) zákazníky.

Hledání vhodného e-shopu pro Vaší investici

Podle jakých kritérií vybrat ten vhodný e-shop pro Vaší investici? V první řadě, tak jako u každé investice, je potřeba, aby si investor rozuměl s majitelem e-shopu. Měli by se podobně dívat na budoucnost e-shopu a ujistit se, že mají stejné cíle. Další věcí je samozřejmě finanční náročnost. Při investici do dropshippingu nebo do přeposílání objednávek pujdou pravděpodobně všechny peníze na propagaci. U klasického e-shopu se investované prostředky mohou použít i na placení skladu/pracovní sily. E-shop, který není schopný ze svých zisků zaplatit provozní náklady pravděpodobně nebude vhodný pro investora. Je také potřeba určit si míru rizika. Pokud má investor možnost investovat do fungujícího e-shopu s prokazatelnými výdělky, je pravděpodobné, že se mu investice vrátí a vydělá na ní. Na druhou stranu e-shop v začátcích, může představovat velké riziko, ale také obrovský potenciál zisku. Shrnul bych to takto: Investor by si měl vybrat vhodný e-shop k jeho investici podle svých možností a podle svého rozumu. Pokud se Vám nějaký internetový obchod líbí a věříte, že s pomocí Vašich peněz může být úspěšný, proč do něj neinvestovat?

Hledání vhodného investora pro Váš e-shop

Máte e-shop, ale chybějí Vám prostředky k jeho propagaci? Jak vybrat toho správného investora? Nedoporučoval bych vybírat jen podle zřejmé „výhodnosti“. Tzv. Když Vám někdo nabídne 50.000Kč a bude požadovat 40% ze zisku, nemusí to automaticky znamenat, že je to pro Vás výhodnější než nabídka jiného investora, který Vám za stejný podíl nabídne jen 40.000Kč. Kromě peněz jsou klíčové také kontakty a zkušenosti daného investora. Aktivní investor, který se v propagování internetového obchodu pohybuje několik let je pro Vás přínosnější než člověk, který Vám dá své peníze a následně bude jen pasivně čekat až mu začnou vydělávat.



Obchodování s CFD kontrakty nese značné riziko ztráty kapitálu. CFD jsou komplexní nástroje a nesou vysoké riziko ztráty finančních prostředků způsobené finanční pákou. 74% - 89% retailových investorů přijde o peníze při obchodování s CFD. Měli byste zvážit, zda rozumíte, jak CFD funguje a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty vašich peněz. Investujte pouze tolik, kolik jste ochotni ztratit. Informace poskytované na Forexsrovnávač.cz jsou určeny ke studijním účelům témat týkajících se obchodování na finančních trzích. Zřeknutí se odpovědnosti: Informace neslouží v žádném případě, coby nějaké investiční či obchodní doporučení, ani analýzy investičních příležitostí, ani nemají jejich parametry. Provozovatel serveru Forexsrovnávač.cz ani jednotliví autoři nejsou registrovanými brokery či investičním poradcem ani makléřem. Investování na kapitálovém trhu je rizikové. Autoři nejsou zodpovědní za případné chyby nebo nepřesnosti zveřejněné na tomto portále. Autoři nejsou zodpovědní za žádnou ztrátu pocházející z investic , nákupů nebo obchodů založených na informacích zde zveřejněné. Informace zveřejněné na tomto blogu prezentují pouze osobní názory , zkušenosti a poznatky autorů a nepovažují se za doporučení pro konkrétní osobu nebo návštěvníka. Veškeré obchodní značky, které jsou na tomto webu uvedeny, neslouží k poskytnutí finanční služby, ani investičního doporučení z naší strany. Kliknutí na reklamní prvek nemá na cenu či kvalitu služeb pro koncového uživatele žádný vliv ani neumožňuje Provozovateli identifikaci osobních údajů zákazníka. Podmínky používání webu