ABC Consumer Confidence (ABC index spotřebitelské důvěry)

The ABC News / Washington Post Consumer Comfort (Confidence) Index reprezentuje pohyblivý průměr založený na telefonních interview s asi 1000 dospělými, které se dělají každý měsíc po celých USA. Práci v terénu dělá spolocčnosť ICR Survey Research of Media, Pa. Průzkum začal v Prosinci 1985. (Až do Ledna 2005, Money magazín spolu-sponzorovalo průzkum spolu s ABC News
Založila na hodnocení ekonomiky, nákupní klimatu a personálních financí se index odvádí takto: Negativní odpověď na každou otázku indexu je odečten od pozitivní odpovědi na tu otázku. Tři výsledná čísla se tak sčítají a vydělí se třemi. Index se může pohybovat v rozmezí od +100 (každý je pozitivní u všech tří mírách) do -100 (negativní při všech třech mírách)

Tři otázky používané na propočet indexu jsou:

Národní Ekonomika: „Popsali byste stav národní ekonomiky v tomto období jako výborný, dobrý, ne velmi dobrý, špatný?“
Personální Finance: „Popsali byste stav Vašich osobních financí v tomto období jako výborný, dobrý, ne velmi dobrý, špatný?“
Nákupní Klima: „Pokud vezmete v úvahu kolik dnes stojí věci a Vaše osobní finance, řekli byste, že nyní je výborná doba, dobrá doba, nepříliš dobrá doba, nebo špatná doba na nákup věcí, které chcete a potřebujete?“

+


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *