Akcie Unilever na burze

Graf aktuálního kurzu a vývoje ceny

Profil společnosti Unilever

Unilever má 400 značek ve 14 kategoriích domácí, osobní péče a potravinových produktů. Žádná jiní firma se nedotýká lidského života v tolika směrech. Portfolio značek firmě zajistilo postavení lídra v každé oblasti, ve které pracují. Značky se týkají oblastí, které jsou světově oblíbené včetně zančel Lipton, Knorr, Dove nebo Omo. Unilever stále zlepšuje význam značek, čímž chce zajistit důraz využitelnosti produktů, Frima Unilever investuje každý rok 1 miliardu EUR do okrajového výzkumu a vývoje, Unilever má pět laboratoří po celém světě, které vyvíjí nové myšlenky a techniky pro podporu rozvoje Unilever produktů. Operační zisk společnosti Unilever  za rok 2007 byl 5 245 miliónu EUR. Unilever dosáhl v Evropě stabilního růstu, v roce 2007 o 2,8%.

Historie společnosti Unilever

Historie společnosti Unilever sahá do roku 1890, kdy William Hesketh Lever, zakladatel firmy Lever Bros a později zvaný Lord Leverhulme sepsal jeho myšlenky a nápady o Sunlight Soap (mýdle), což byl jeho revoluční nový produkt, který napomohl zpopularizovat ve Viktoriánské Angliii čistotu a hygienu. Byl určen pro ustanovení čistoty jako obecného standardu, posílení zdraví a používání mýdla přispívalo ke zvýšení lidské atraktivity, což může udělat život lidí, který mýdlo používali mnohem veselejším…To vše ale bylo dlouho předtím, než byl ustanoven pojem společné mise podniku Unilever, ale tyto myšlenky stále zůstaly v srdci Unilever podnikatelských myšlenek. Úspěch Unileveru byl ovlivněn mnoha faktory, mezi než patřil současný ekonomický boom, později deprese, světové války, měnící se životní styl spotřebitelů a technologický rozvoj.

V pozdním 19.století patřilo podnikání, které se později stalo Unilever, mezi nejvíce lidumilná podnikání té doby. Byly nastaveny projekty, které měly zlepšit postavení dělníků s vytvořit produktya pozitivním sociálním dopadem. Ačkoli samotný Unilever nebyl jako takový vytvořen do roku 1930, společnosti, které spojili své síly, a které dnes známe již ustanovené byly před začátkem 20.století. Na počátku 20.století produkovaly zakládající společnosti firmy Unilever výrobky z oleje a tuků, obzvláště mýdla a margaríny. Jejich expanze téměř předčila nabídku surovin (materiálů).

Společnost Unilever pak prošla těžkým obdobím válek a ekonomické deprese a také podnikatelským boomem z 50.let 20.století, kdy Evropské společenství vedlo ke zvyšování standardů života na západě, zatímco se otevíraly nové trhy v rozvíjejících se zemích po celé zemi. Tak jako se vyvíjela světová ekonomika, tak se vyvíjela i firma Unilever, v 60.letech byly vyvinuty nové produkty a byl zahájen program akvizicí. V 80 letech se Unilever stává jednou z největších světových společností, rozvíjí se a rozšiřuje směrem do střední a východní Evropy. Unilever vstoupil do 21.století s pětiletým strategickým plánem.

Akcie Unilever

Akcie Unilever NV jsou zapsány na burze Euronext Amsterdam a na New York akciové burze. Akcie Unilever Plc jsou zapsány na Londýnské akciové burze a na New Yorské akciové burze. Vydáno bylo 1 310 156 361 Plc akcií, každá o nominální hodnotě 3 1/9 pencí. Akcie Unilever patří do oblasti spotřebního zboží a podkategorie potravin. Akcie Unilever jsou součástí indexů NASDAQ International 100, NYSE Composite a dalších. Hlavním insitucionálním vlastníkem akcií Unilevr je DELWARE Management Business Trust.

 


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *